Array ( [type] => 8192 [message] => mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead [file] => /home/blogir/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  فرش باكيفيت فرش باكيفيت

فرش ماشینی 700 شانه کاشان

انواع فرش 700 شانه و ويژگي هاي آن

يكي از پرفروش ترين محصولات در دسته فرش هاي ماشيني فرش هاي 700 شانه مي باشد. اين فرش ها از قديمي ترين توليدات فرش ماشيني بوده كه تا به امروزه كيفيت خود را حفظ كرده و همچنان در رتبه اول قرار دارد و استقبال فراواني از آن شده است. فرش هاي 700 شانه با تراكم هاي متنوعي بافته مي شود اما يكي از رايج ترين تراكم ها، تراكم 2550 مي باشد. در ادامه با ويژگي فرش هاي 700شانه پرداخته و انواع آن را براي شما توضيح مي دهيم. به اميد اينكه اين مقاله به شما در هنگام خريد فرش 700 شانه كمك بسياري كند.

فرش ماشيني 700 شانه

كاشان يكي از توليد كنندگان اصلي در زمينه انواع فرش هاي ماشيني مي باشد. شانه در ماشين آلات فرش ماشيني يك اصل ثابت و غير قابل تغيير است اما تراكم در آن به وسيله ي تنظيماتي تغيير مي گردد. اگر بخواهيم شانه و تراكم را در يك جمله كوتاه به صورت مختصر و مفيد بيان كنيم بايد گفت شانه به تعداد گره هاي موجود در يك متر عرض فرش گفته مي شود. همچنين به تعداد گره هاي موجود در يك متر طول فرش تراكم گفته مي شود. لازم به ذكر است نام ديگر شانه تراكم عرضي بوده و به تراكم نيز تراكم طولي فرش گفته مي شود. سه نوع تراكم در دسته فرش هاي 700 شانه جاي ميگيرند. فرش هاي 700 شانه با تراكم 2550 كه واقعي هستند. فرش 700 شانه تبديلي با تراكم 1500 و در نهايت فرش هاي طرح 700 شانه كه با تراكم 1000 مي باشند. اما نكته اي كه در نوع فرش هاي 700 شانه بسيار مهم است تعداد شانه اصلي در فرش 700 شانه تبديلي و طرح 700 مي باشد. در اصل اين دو محصول 500 شانه مي باشند و با ماشين آلان بافت فرش 500 شانه توليد مي شوند. همچنين فرش هاي تبديلي كه كمي از فرش هاي طرح 700 جلوتر مي باشند، با به روز ترين دستگاه هاي 500 شانه توليد مي شود. اگر بخواهيم اين سه مورد را دسته بندي كنيم فرش هاي 700 شانه واقعي در رتبه اول سپس فرش 700 شانه تبديلي در رتبه دوم و در آخر فرش هاي طرح 700 شانه در رتبه سوم جاي مي گيرند. و همچنين قيمت آنها به ترتيبي كه ذكر شد مي باشد. ارتفاع نخ خاب در فرش 700 شانه واقعي 10 ميلي متر بوده و 8 رنگ و 10 رنگ توليد مي شوند. ارتفاع نخ خاب در فرش هاي 700 شانه تبديلي 11 ميلي متر بوده كه به صورت 8 رنگ توليد مي شوند. و فرش هاي طرح 700 با ارتفاع نخ خاب 11 ميلي متر با تعداد 8 رنگ توليد و روانه بازار مي شود.

ويژگي هاي فرش 700 شانه

فرش هاي 700 شانه واقعي يكي از باكيفيت ترين محصولات در بين موارد ذكر شده مي باشد. اين محصولات با نخ هاي اكريليك كه در رتبه اول مرغوب ترين الياف بوده بافته شده و به فروش مي رسد. الياف اكريليك براي رفت و آمد بالا بسيار مناسب مي باشد. از ويژگي هاي ديگر اين الياف مي توان به عدم پرزدهي فرش، ضدحساسيت و آلرژي، مقاومت در برابر تابش نور مستقيم خورشيد و شستشوي فرش اشاره كرد. اگر جزء افرادي هستيد كه به نشستن بر روي زمين علاقه بسياري دارند بهترين گزينه فرش هاي 700 شانه مي باشند. چرا ك هبه دليل ارتفاع خاب بالا نسبت به ديگر فرش هاي ماشيني داراي سطحي نرم و لطيف مي باشد. اين فرش در اندازه هاي گوناگون استاندارد توليد شده و در فروشگاه هاي سطح شهر موجود مي باشد. اگر به دنبال فرشي با سايز هاي غيراستاندارد و سفارشي هستيد لازم است تا با شركت توليد كننده تماس گرفته و ابعاد فرش مود نظر را تحويل آن ها داده و در مدت زمان كوتاهي فرش خود را تحويل بگيريد.

سايت قالي كاشان

يكي از فروشگاه هاي اينترنتي فروش انواع فرش هاي ماشيني فروشگاه قالي كاشان مي باشد. اين فروشگاه تمام محصولات خود را به قيمت درب كارخانه به مشتريان خود عرضه كرده به سراسر ايران ارسال رايگان دارد. اگر به دنبال طرح خاصي از فرش ماشيني هستيد به سايت قالي كاشان مراجعه كنيد تا محصول با ابعاد دلخواه شما در كم ترين زمان به دستتان برسد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1400/2/21 ساعت: ۰۹ توسط:best-carpet :

انواع نقشه در فرش كاشان

افشان درباري 1200 شانه-خريد مستقيم از كارخانه قالي كاشان

نقش و نگار هايي كه ما امروز بر روي فرش هاي ماشيني و دستبافت مي بينيم به گذشته هاي دور برميگردد. گاهي ايده هاي مختلف از كشور هاي ديگر نيز وارد ايران شده و باعث ايجاد نقشه هاي متنوع شده است. اما با وجود تنوع بسيار در اين زمينه نقشه هاي فرش در 8 دسته طبقه بندي مي شوند كه شامل نقشه هاي قديمي و جديد مي باشد. در اين مقاله با اين سبك ها بيشتر آشنا شده و به شما كمك مي كنيم در هنگام خريد فرش، نقشه ها را به خوبي بشناسيد. با ما در ادامه مقاله همراه باشيد.

انواع طرح هاي فرش

*طرح لچك ترنج

اين طرح كه به اصطلاح به آن لچك محراب نيز مي گويند يكي از معروف ترين طرح ها در فرش مي باشد كه به گفته مورخان از طراحي كاشي هاي مدارس، مساجد يا نقش و نگار هاي روي كتاب هاي قديمي چرمي به وجود آمده است. نقشه كشان قالي در دوره صفويه با خلاقيت هاي بسيارشان به طراحي اين اشكال زيبا پرداخته و باعث وجود يك اثر ماندگار در اين بازه زماني شده اند. از اصيل ترين مناطق نقشه كشي فرش مي توان به كاشان اشاره كرد. كه شهر هايي همچون يزد، اردستان و كشور مصر از روي اين نقش و نگار ها در طراحي نقشه هايشان به كار برده اند.

*طرح افشان

اين نقشه از گذشته تا كنون در بين تمام افراد بسيار محبوب بوده است. طرح هاي افشان نقشه هايي بدون ترنج و خلوت مي باشند و بهترين گزينه براي دكوراسيون هاي شلوغ است. در طراحي نقشه افشان از گل و بوته استفاده شده و طرح هاي اسليمي در حاشيه فرش به كار برده شده است. طرح افشان از زمان شاه عباس شكل گرفته و تا امروز توجه افراد زيادي را به خود جلب كرده است. نام يكي از نقشه هاي معروف افشان شاه عباسي بوده كه در گذشته به آن سرتاسري شاه عباس نيز مي گفتند. از ديگر نقشه ها مي توان به افشان شكسته، افشان ترنج دار، افشان اسليمي و ... اشاره كرد.

*طرح گلداني و درختي

اين طرح يكي از معروف ترين نقشه هاي كاشان مي باشد كه از گذشته تا امروز در بين تمام علاقه مندان به فرش شناخته شده مي باشد. اصالت اين طرح مربوط به جوشقان كاشان مي باشد كه در زمان صفويه شكل گرفته اند. در حال حاضر از اين نقشه بيشتر براي بافت قاليچه استفاده مي شود.

*طرح شكارگاه

همان طور كه اسم اين طرح پيداست طراحي اين نقشه تصوير شكار حيوانات، شكارچي و گل و گياه بوده كه در سر تا سر فرش پياده شده است. در صنعت فرش ماشيني امروزه از طرح شكارگاه استقبال فراواني مي شود. و مي توان اين سبك را بر روي فرش هايي همچون فرش 1000 شانه و فرش 1200 شانه خريداري كرد.

*طرح محرابي

ايده اين نقشه از محراب مسجد گرفته شده و همانند اسمش در پوشش مساجد به كار برده مي شود. در بعضي از نقشه هاي محرابي شما مي توانيد خطي از قرآن يا احاديث را در قسمتي كه انسان سجده مي كند در حاشيه فرش ملاحظه بفرماييد. در اين طراحي به هيچ وجه چهره، حيوانات و گل و گياه طراحي نمي شود. چرا كه در هنگام اقامه نماز افراد را دچار سردرگمي خواهد كرد.

*طرح هاي واگيره اي

اين نقشه در قسمت كوچكي طراحي شده و در سر تا سر نقشه به صورت مداوم تكرار مي شود. از معروف ترين سبك ها در اين زمينه مي توان به نقشه هاي خشتي و بته جقه اشاره كرد.

*طرح هاي تصويري

طرح هاي تصويري در كاشان سابقه اي دور و دراز دارد. اشخاص نامداري در اين زمينه در زمان محمد رضا شاه پهلوي به بافت اين سبك براي پوشش دربار مي پرداختند. 3 نقشه در اين طراحي بسيار معروف مي باشد كه شامل:

*نقشه ي محتشم، چهره اي و منظره ي شمايلي مي باشد.

در نقشه محتشم اكثرا طرخح هاي لچك و ترنج به كار برده شده است. حاشيه هاي اين نقشه پهن بوده و گل و بوته هايي مانند درخت بيد مجنون، گل و بوته ها به سادگي در سر تا سر فرش استفاده شده است. در حاشيه نقشه نيز نقش و نگار هاي اسليمي به كار رفته و يكي از زيبا ترين نقشه هاي فرش مي باشد.

فرش كاشان

امروزه كاشان يكي از برزگترين توليد كننده هاي فرش ماشيني مي باشد. طرح هايي كه امروزه بر روي فرش هاي ماشيني پياده مي شوند از نقش و نگار هاي قديمي ايده گرفته اند. سايت قالي كاشان يكي از برند هاي معتبر در زمينه فروش محصولات فرش ماشيني بوده و نقشه هاي قديمي و جديد را در اختيار مشتريان خود قرار داده است. ارسال محصولات اين فروشگاه مستقيم از كارخانه و بدون واسطه مي باشد. يكي از مزيت هاي اين فروشگاه اينترنتي ارسال رايگان محصولات به سراسر ايران مي باشد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1400/2/5 ساعت: ۰۹ توسط:best-carpet :

چگونه فرشتان را مثل روز اول نو كنيد؟!

 قالي كاشان

زماني كه براي منزلتان فرش انتخاب ميكنيد حتما به اين فكر كرده ايد چگونه ميتوانم از فرشم نگه داري كنم، به گونه اي كه هميشه نو به نظر برسد. از آنجايي كه فرش يكي از اقلام گران در بين وسايل منزل است بايد روش هاي نگهداري از آن را  بدانيم. در اين مقاله سعي داريم شما را با روش هاي نگهداري صحيح از فرش آشنا كنيم.

نحوه ي صحيح جارو زدن فرش
اولين قدم در نگهداري فرش آشنايي با نحوه صحيح جارو زدن آن مي باشد. هر فرش حداقل يك بار و حداكثر سه بار در هفته بايد بوسيله ي جاروبرقي تميز شود و در هنگام استفاده از جاروبرقي بايد فرش را در همه ي جهات جارو زد تا تمامي گرد و غبار و ذرات آلودگي ها از آن خارج شود. سعي كنيد جاروكشي فرش رو به صورت منظم و با در نظرگرفتن ميزان رفت و آمد و كثيف شدن فرش انجام دهيد.

لكه گيري فرش
يكي از مواردي كه باعث از دست رفتن زيبايي فرش شده و به آن ظاهري كهنه مي دهد وجود لكه هاي مختلف روي فرش است. بهترين كار براي لكه گيري فرش اين است كه بلافاصله بعد از ايجاد لكه به روي فرش جهت برطرف كردن آن اقدام نماييد. براي اين كار با توجه به نوع لكه ي ايجاد شده آن را برطرف كنيد. اگر لكه قابل برداشتن است با نوك چاقو آن را بداريد سپس با آب ولرم و مقداري شامپو فرش و يك تكه اسفنج آن را تميز كنيد.

اگر لكه ها با اين روش تميز نشد مقداري سركه سفيد يا الكل داخل محلول فوق بريزيد يا اينكه از تينر به تنهايي استفاده كنيد. ولي به اين نكته توجه كنيد كه تينر خاصيت رنگبري نيز دارد كه بيشتر براي لكه هاي جوهري يا چسب استفاده مي شود. پس از پاك شدن لكه، محل لكه را با آب فراوان شستشو دهيد. و سپس آن را خشك كنيد.

شستشوي فرش
درصورت ايجاد لكه هاي زياد و يا پاك نشدن آنها، به قاليشويي هاي معتبر مراجعه كنيد. اگر براي شستشوي فرش در منزل اقدام كرديد حتما بايد با روش هاي اصولي فرش خود را بشوييد تا به آن آسيب وارد نشود. براي اين كار از مواد شوينده مناسب مثل شامپو فرش استفاده كرده و از به كار بردن مواد شوينده ي قوي و اسيدي كه به بافت و رنگ فرش آسيب مي زنند خودداري نماييد.

پس از شستشو، آب موجود در فرش را كاملا خارج كنيد. حواستان باشد آب موجود در ريشه را هم بگيريد زيرا باقي ماندن آب اضافي در فرش و ريشه باعث زرد شدن آن مي شود. سپس فرش را در محل مناسب پهن كرد تا خشك شود. دقت كنيد به هيچ عنوان فرش را آويزان نكنيد و در بابر تابش مستقيم نور خورشيد نگذاريد.

استفاده از جوش شيرين
براي اينكه فرشتان هميشه نو به نظر برسد و ظاهري شفاف داشته باشد، همچنين براي رفع بوهاي نامطبوع از فرش ميتوانيد پودر جوش شيرين استفاده كنيد. كافيست آن را روي فرش ريخته و حدودا نيم ساعت بعد با جاروبرقي فرش را جارو بزنيد.

استفاده از روفرشي
براي جلوگيري از كثيف شدن فرش بهتر است با يك روفرشي مناسب روي آن را بپوشانيد. اين كار سبب تميز و نو ماندن فرش مي شود. بخصوص اگر اين فرش در محل رفت و آمد زياد و يا حضور كودكان در آن محل مي باشد.

با كفش روي فرش راه نرويد
راه رفتن با كفش روي فرش باعث كثيف شدن فرش و نفوذ خاك و ذرات به عمق فرش شده و از طرفي باعث كوبيده شدن فرش و آسيب رسيدن به بافت فرش خواهد شد. به طور كلي فرش هاي باكيفيت كه با الياف مرغوب بافت شده اند در اثر شستشوي اصولي آسيب نمي بينند. هر فرش سالي يك بار نياز به شستشو دارد.

كارخانه فرش كاشان
در فروشگاه معتبر قالي كاشان مي توانيد فرش هايي با الياف صددرصد اكريليك را تهيه كنيد. الياف اكريليك يكي از مرغوب و باكيفيت ترين الياف موجود در فرش مي باشد. از ويژگي هاي اكريليك مي توان به مقاومت در برابر آلودگي ها اشاره كرد. يكي از ويژگي هاي قالي كاشان ارسال رايگان محصولات به سراسر ايران مي باشد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/12/26 ساعت: ۱۴ توسط:best-carpet :

فرش مدرن در دكوراسيون مدرن

فرش مدرن قالي كاشان

فرش يكي از مهم ترين عنصر در خانه محسوب مي شود. امروزه مردن به دكوراسيون هاي مدرن كه تشكيل شده از وسايلي ساده و دور از تجملات هستند، اهميت بيشتر را مي دهند. خوشبختانه با پيشرفت صنعت فرش ايران، فرش هاي مدرن در تنوع بالايي در حال توليد هستند. در اين مقاله شما را با هماهنگي بين فرش مدرن و دكوراسيون مدرن آشنا خواهيم كرد.

ويژگي فرش مدرن

از آنجايي كه دكوراسيون مدرن بسيار خاص مي باشد، فرش مدرن از اين سبك پيروي كرده و طرح و نقش هاي خاصي را دارد. طرح هاي فرش مدرن كم نقش و نگار بوده و رنگ هاي ساده را دنبال مي كند. به دليل پلي استر به كار رفته در اكثر فرش هاي مدرن باعث افزايش كيفيت و لطافت فرش شده است.

در فرش هاي سنتي طراحي و نقش فرش به گونه اي مي باشد كه از 4 گوشه فرش كه اصطلاحا لچك نام دارد به صورت قرينه شروع شده و در مركز فرش كه ترنج نام دارد ختم مي شود. در اين فرش ها از نقش و نگار ساده و خطوط هندسي استفاده زيادي شده است. و همين جلوه فرش را افزايش داده است.

يكي ديگر از خاصيت فرش هاي مدرن استفاده رنگ هاي تند در بافت فرش مي باشد. همچنين رنگ اصلي به كار برده شده در فرش هاي مدرن رنگ خاكستري مي باشد. با توجه به دلايل ذكر شده فرش مدرن، امروزه توجه افراد بسياري را به خود جلب كرده است.

فرش هاي زيادي در دسته بندي فرش هاي مدرن قرار مي گيرند كه با توجه به نوع دكوراسيون با فضا هماهنگ مي شوند. از جمله فرش هاي شگي، فرش فلوكاتي، فرش شنل، فرش فريز و فرش عروسكي كه براي اتاق كودك طراحي شده است.

فرش هاي مدرن در تمام سايز هاي استاندارد كه شما فرش 6 متري، فرش 9 متري و فرش 12 متري قابل بافت مي باشد و اگر شما خواهان يك متراژ غيراستاندارد باشيد، ابعاد مورد نظر را به شركت توليدكننده تحويل داده تا فرش با سايز مورد نظر شما بافت گردد.

ويژگي دكوراسيون مدرن

يكي از ويژگي هاي سبك مدرن كه شباهت بسياري با فرش مدرن دارد سادگي در دكوراسيون و استفاده از رنگ هاي خاصي از جمله خاكستري مي باشد. همان طور كه ذكر شد رنگ خاكستري در فرش هاي مدرن، رنگ اصلي محسوب مي شود. اگر از مبلمان هايي با طراحي شلوغ استفاده مي كنيد خريد يك فرش مدرن با طراحي ساده جلوه بي نظيري را به خانه شما مي دهد.

استفاده از وسايل گوشه دار در دكوراسيون مدرن نشانه سرسختي در زندگي مدرن مي باشد. همچنين استفاده از وسايل منحني نشانه حركت و پويايي است. در دكوراسيون مدرن مجستمه هاي مفهمومي به اين فضا جلوه مي دهد. اگر سادگي و در عين حال به دنبال يك فضاي خاص هستيد فرش مدرن تكميل كننده فضاي مدرن شما شده و منزلتان را بسيار زيبا مي كند.

خريد مستقيم فرش كاشان از كارخانه

فروشگاه اينترنتي قالي كاشان يكي از فروشگاه هاي معتبر فروش انواع فرش بوده است. اين فروشگاه بهترين كيفيت و زيبا ترين محصولات را به مشتريان خود ارائه مي كند. يكي از ويژگي هاي فروشگاه اينترنتي قالي كاشان ارسال رايگان محصولات به سراسر ايران مي باشد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/12/19 ساعت: ۱۵ توسط:best-carpet :

نقش شانه و تراكم در قيمت فرش ماشيني

نقش شانه و تراكم در قيمت فرش  

برخلاف طرح فرش كه تاثير چنداني در قيمت فرش ندارد، ميزان تراكم و شانه فرش تاثير مستقيمي بر كيفيت و البته قيمت فرش ماشيني دارد.هر شانه از فرش ماشيني ويژگي هاي خاص خود را دارد . به همين دليل به جز قيمت فرش ماشيني ، به سبك زندگي و انتظاراتي كه از فرش خريداري شده داريد نيز دقت نماييد . در اين مقاله قصد داريم شما را با تفاوت قيمت شانه هاي فرش ماشيني آشنا كنيم . 

يك راز بزرگ در خريد فرش ماشيني! 

در توليد فرش ماشيني تغيير در مقدار شانه فرش به راحتي امكان پذير نيست (و حتي در بسياري دستگاه هاي جديد غير ممكن است) اما مقدار تراكم فرش را مي توان به راحتي تغيير داد. و متاسفانه برخي از توليد كنندگان فرش براي اينكه مقدار مواد مصرفي كمتري در توليد فرش استفاده كنند و هزينه توليد را كاهش دهند ، تراكم استاندارد فرش را كاهش مي دهند. و مقدار تراكم درج شده روي فرش مقدار واقعي نيست!

تراكم استاندارد يك فرش ماشيني چه مقدار است؟ 

همانطور كه اشاره شد، تراكم معمول و استاندارد يك فرش ماشيني سه برابر مقدار شانه فرش است. به طور مثال تراكم استاندارد يك فرش 1000 شانه 3000 و تراكم استاندارد يك فرش 1200 شانه 3600 مي باشد.

البته امكان بافت يك فرش با شانه ثابت اما تراكم بالاتر نيز وجود دارد و مي توان يك فرش را با شانه ثابت فشرده تر توليد كرد تا تعداد گره هاي بيشتري در طول فرش قرار بگيرد.

براي مثال فرش 700 شانه معمولا در دو تراكم 2100 و 2550 شانه بافته مي شود. كه در تراكم 2550 به جاي اينكه در 10 سانتي متر از طول فرش 70 گره وجود داشته باشد 85 گره وجود دارد. معمولا براي بافت فرش هاي 700 شانه با تراكم 2550 از دستگاه هاي تمام كامپيوتري HCP استفاده مي شود.

تاثير شانه و تراكم بر قيمت خريد فرش ماشيني كاشان ! 

قيمت فرش علاوه بر ميزان شانه و تراكم به موارد زيادي مانند تعداد رنگ فرش، جنس نخ، وزن فرش و حتي برند و معروفيت شركت سازنده بستگي دارد، اما اگر تمام فاكتورهاي دو فرش را ثابت در نظر بگيريم و تنها تفاوت در ميزان شانه و تراكم فرش باشد، معمولا به اين شكل با تغيير قيمت فرش مواجه هستيم:

·         فرش 700 شانه معمولا حدود 20% از فرش 500 شانه قيمت بيشتري دارد.

·         فرش 1000 شانه معمولا حدود 15% از فرش 700 شانه قيمت بيشتري دارد.

·         فرش 1200 شانه معمولا حدود 10% از فرش 1000 شانه قيمت بيشتري دارد.

·         فرش 1500 شانه معمولا حدود 40% از فرش 1200 شانه قيمت بيشتري دارد.

 

 

 منبع: https://ghaliekashan.com/comprehensive-guide-carpet-shopping/


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/5/21 ساعت: ۰۹ توسط:best-carpet :

همه چيز در مورد فرش شگي يا پرز بلند

 ويژگي هاي فرش شگي يا پر بلند

در اين مقاله قصد داريم فرش شگي يا پرز بلند را به شما معرفي نموده و معايب و محاسن آن را براي شما بيان كنيم. فرش شگي از خاص ترين و پر طرف دارترين نوع فرش ماشيني به ويژه در خانه هاي با دكوراسيون مدرن امروزي است. به طوري كه شما هر مدل دكوراسيون و چيدماني داشته باشيد، مي توانيد از فرش شگي يا پرزبلند استفاده كنيد. در نتيجه اين فرش انتخاب بسيار مناسبي براي عروس و دامادها و يا كساني است كه مدام در حال تعويض و جا به جايي منزل هستند.

فرش شگي قدمت فرش هاي كاشان را نداشته و از اين فرش در كشور هاي اروپايي كه سبك دكوراسيون مدرن در آنها رواج دارد، بيشتر استفاده مي شود. بنابراين مي توان اين فرش را كه با ساختار دكوراسيون سنتي ايران همخواني ندارد، يكي از عناصر اصلي ست كردن فرش با دكوراسيون مدرن دانست. پس براي خريد فرشي كه با چيدمان و دكوراسيون مدرن خانه شما هماهنگ بوده و همخواني داشته باشد، مي توانيد روي فرش طرح شگي يا پرز بلند حساب كنيد.

لغت شگي ( Shaggy ) ، واژه انگليسي و به معناي مو بلند است كه اين نام گذاري به دليل پرزهاي بلندي است كه در بافت اين نوع فرش استفاده مي شود. همانطور كه گفته شد، شگي از جمله خاص ترين توليدات در حوزه انواع فرش و كفپوش در سالهاي اخير است.

با توجه به سادگي و قابليت هماهنگي و ست شدن با دكوراسيونهاي مختلف، فرش شگي نظر طرفداران و علاقه مندان زيادي را به خود جلب كرده است. از ميان دسته بندي هاي مختلف فرش كلاسيك و فرش فانتزي در فرش كاشان، فرش شگي در دسته فرش هاي فانتزي مي گنجد.

فرش هاي شگي اساسا طرح ساده و خلوت دارد و معمولا به صورت تك‌رنگ توليد مي‌شود. البته لازم به ذكر است فرش شگي با زمينه سه بعدي و چند رنگ نيز بافته شده كه خود از جذابيت ويژه اي برخوردار هستند. در مورد اين فرش توضيحات و مواردي وجود دارد كه با مطالعه آن ها مي توانيد فرش شگي را بهتر بشناسيد. 

فرش شگي سالها در تركيه و كشورهاي اروپايي توليد مي شد. اما به دليل جذابيت آن و تقاضاي بازار داخلي كه ناشي از جذابيت و خاص بودن آن است، شركت ها و كارخانه هاي فرش كاشان به ويژه برندهاي معتبر و شناخته شده اي مانند فرش محتشم كاشان و فرش بزرگمهر نيز به توليد و بافت اين نوع فرش روي آوردند و توانستند علاوه بر جلب نظر متقاضيان داخلي، نظر تجار خارجي را نيز به خود جلب كنند.

فرش شگي يا پرزبلند چه تفاوتي با ديگر فرش ها دارد؟


فرش شگي يا پرزبلند از نظر شكل و فرم بافت با فرش هاي سنتي متفاوت است. اين فرش ها به لحاظ وزني نيز از ساير فرش ها سبكترند. چرا كه شيوه بافتشان متفاوت بوده و در آن از الياف كمتري نسبت به فرش هاي كلاسيك استفاده مي شود.

معمولا فرش هاي پرزبلند در سايزهاي 50*100 سانت و 1*1 متر و 1*1.5 متري و 1*3 و 1.5*2.25 و 2*3 متر (6 متري) توليد مي شوند. علت اين امر نيز كاربرد اين فرش است كه بعدا به صورت مفصل به آن مي پردازيم. سايزها و اندازه هاي بزرگتر از فرش 6 متري در شگي متداول نيست و كاربرد كمتري دارد. به همين دليل در صورت تمايل براي خريد فرش پرزبلند با اندازه هاي بزرگتر بايد به صورت سفارشي و معمولا جفتي اقدام نماييد.

جداي از اينكه چه كاربردي را براي فرش شگي در نظر داشته باشيد، به دليل نوع خاص بافت و استفاده از نخ هاي مختلف و طرح دار، به صورت كلي اين نوع فرش، تزئيني است. و از آن بيشتر براي تزيين و ست كردن دكوراسيون استفاده مي شود تا به عنوان كفپوش اصلي.

به دليل همين تزئيني بودن فرش شگي، بافت و توليد آن در سايزهاي كوچك مختلف و همچنين اشكال مختلف ( به اشكال دايره، قلبي ، گل، برگ درخت، ماشين و…) نيز مرسوم است. اگرچه همچنان بافت و خريد و فروش فرش هاي مستطيلي بسيار بيشتر از اشكال خاص است.

از الياف به كار برده شده در اين فرش مي توان از اكريليك، پلي استر، پلي پروپيلن و حتي پشم نيز نام برد. اين را بدانيد الياف از هر كدام كه باشد در اين فرش به شكل قطعه قطعه ( پايل شده ) مورد استفاده قرار مي گيرد. به اين تعبير كه در قالي هاي معمولي سنتي اندازه هر پايل ( قطعه نخ ) به كاررفته در خاب فرش، حدودا 11 ميلي متر مي باشد، ولي در فرش شگي اين اندازه به 30 ميلي متر نيز مي رسد. به همين دليل به اين نوع فرش، فرش پرزبلند گفته مي شود.

مزاياي استفاده از فرش شگي چيست؟


فرش شگي داراي مزايايي است كه آن را به انتخابي مناسب و دلخواه توسط خريداران فرش ماشيني تبديل مي كند. در ادامه به مزاياي فرش شگي مي پردازيم.

نرمي و لطافت 
نخستين حسن و ويژگي فرش شگي آن است كه نوع الياف نرم نسبتا بلند كه در بافت اين گونه فرش ها به كار رفته، باعث شده است نرمي و لطافت نسبتا خوبي نسبت به ديگر فرش ها داشته باشد.

درخشندگي و براق بودن
استفاده از نخ هاي پلي استر، پلي پروپيلن و … كه در فرش شگي رايج است به دليل براق بودن، جلوه  و درخشندگي بيشتري به اين فرش نسبت به ساير فرش ها مي دهد.

تنوع بافت ظاهري
فرش شگي به دليل نوع بافت آن تنها فرشي است كه در بافت آن از انواع نخ هاي فانتزي با نمره ها و ضخامت ها و اشكال گوناگون استفاده مي شود. به اين ترتيب اين امكان وجود دارد كه در يك فرش شگي، نخ هاي ضخيم و نازك در كنار نخ هاي ساده مدل دار مانند نخ هاي فانتزي و يا نخ هاي زري شكل به كار روند. اين موضوع باعث مي شود كه فرش شگي بيشترين تنوع شكل و نوع ظاهري را در ميان فرش هاي ماشيني داشته باشد. ( البته اين امر جداي از طرح و نقشه فرش است)

تنوع شكل و قالب فرش
تنوع شكلي در شگي به نسبت بيشتر از ديگر انواع فرش است. و شما مي توانيد فرش شگي دايره اي، طرح برگ درخت، طرح گل و انواع اشكال هندسي و فانتزي را در اين گونه فرش ها مشاهده كنيد.

بدون پرز و ضد حساسيت بودن
الياف پلي استر و پلي پروپيلن و ديگر الياف فانتزي كه در بافت فرش هاي شگي به كار ميرود به صورت كلي فاقد پرزدهي بوده و به همين دليل حساسيت نيز ايجاد نمي كنند. از اين رو مي توان اين فرش ها را از نظر بهداشت و سلامت گزينه مناسبي براي فرش اتاق كودك و فرش آشپزخانه دانست.

قيمت پايين تر و مقرون به صرفه بودن
همانگونه كه قبلا هم اشاره شد، در بافت فرش شگي، از انواع نخ هاي تشكيل شده از خانواده الياف پلي استر و پلي پروپيلن، استفاده مي شود و اين الياف نسبت به نخ ها و الياف اكرليك ارزانتر هستند. از طرف ديگر تراكم گره هاي فرش شگي نسبت به فرش هاي اكرليك پايين تر است. به همين دلايل، اين نوع فرش نسبت به فرش هاي اكرليك و سنتي يك فرش ارزان محسوب مي شود. پس براي خانواده ها و كساني كه مي خواهند در هزينه هاي خود صرفه جويي كنند، فرش شگي گزينه خوبي به نظر مي رسد.

قبل از خريد فرش شگي بايد به اين نكات توجه كنيد!


مسلما فرش هاي شگي و پرز بلند نيز مانند هر فرش و يا هر محصول ديگر در كنار ويژگي هاي خوب و محسنات خود، نواقص و عيبي هاي نيز دارند كه بد نيست در صورتي كه قصد خريد اين گونه فرش ها را داريد پيش از خريد نسبت به اين عيب ها و نواقص آگاهي داشته باشيد. ما در اينجا به ترتيب به آنها اشاره مي كنيم.

نخست اينكه فرش شگي به دليل پرزهاي بلندي كه دارد گرد و خاك و ساير ذرات ريز بيشتر از فرش هاي ديگر در لابه لاي اين پرز ها قرار مي گيرد. پس در نتيجه اين نكته را در نظر بگيرد كه نظافت و جارو زدن آن نيز سخت تر خواهد بود. يكي از راه هايي كه فرش نياز به نظافت مداوم نداشته باشد اين است كه فرش شگي بهتر است در مناطق كم رفت و آمد پهن شود تا در نتيجه كمتر در معرض كثيفي قرار بگيرد.

البته اين مشكل بيشتر براي خانه هاي شلوغ و همچنين فرش هاي شگي بزرگ مشكل ايجاد مي كند. اما در خانه هاي كم جمعيت كه در آنها جارو برقي قوي كار جارو دستي را انجام مي دهد، اين مشكل چندان جدي به نظر نمي رسد. به ويژه در مورد سايزهاي قاليچه كوچك و پادري كه به راحتي امكان جمع كردن آنها و تكاندن آنها داخل حياط يا تراس و حمام و.. وجود دارد.

دوم اينكه جنس فرشهاي شگي عموما از انواع شاخه هاي پلي استر و پلي پروپيلن است. اينگونه نخ ها كه در فرشهاي شگي و فانتزي كاربرد دارند به صورت كلي از دوام و ايستايي كمتري نسبت به آكرليك برخوردار هستند و البته به همين نسبت فرششان هم ارزانتر است.

در نهايت بايد در نظر داشت كه همان طور كه گفته شد، معمولا امكان بافت و توليد فرش بزرگتر از فرش 9 متري در نوع شگي وجود ندارد.

آيا فرش شگي براي كاربرد شما مناسب است؟


همانطور كه اشاره شد، اين فرش در گروه فرش هاي فانتزي قرار مي گيرد. فرش هاي فانتزي بيشتر كاركردي تزئيني و دكوري دارند. در ميان فرش هاي فانتزي ، شگي بيش از ديگران كاربرد تزئيني دارد و اين امر نيز به دليل تنوع شكل، رنگ هاي خاص و تنوع بافت و نخ هاي خاصي است كه در بافت آن به كار مي رود.

اگر چه اين نوع فرش را مي توان به عنوان يك فرش در دكوراسيون فضاي اصلي خانه نيز استفاده نمود، اما چنين كاربردي در خانه هاي ايراني كمتر به چشم مي خورد و بيشتر به دكوراسيون هاي غربي تمايل دارد.

با توجه به آنچه در بالا در مورد سلامت و بهداشت فرش شگي بدان اشاره شد، علاوه بر استفاده در آشپزخانه و يا به عنوان فرش اتاق كودك، مي توان در اتاق خواب نيز به كار برد. البته استفاده از اينگونه فرش ها به عنوان پادري براي پشت در خانه و يا جلوي در حمام و سرويس دستشويي نيز متداول است.

براي شستشو و تميز كردن فرش شگي به چه نكاتي بايد توجه كرد؟


براي شستن و نظافت فرش شگي راه هاي مختلفي وجود دارد. شما مي توانيد فرش را روي بندي آويزان كرده و با ضربه زدن به وسيله يك چوب، خاك موجود در الياف فرش را خارج كنيد. همچنين استفاده از جارو برقي با قدرت مكندگي بالا و سري مناسب نيز كارگشا است.

در مورد شستشوي فرش نيز طبيعتا دو راه وجود دارد، يكي اينكه خودتان اين كار را در منزل انجام دهيد كه بهتر است از محلول آب و شامپو فرش استفاده شود و يا اينكه فرش را به شركت هاي قالي شويي بسپاريد، كه بهتر است معتبرترين و بهترين شركت قالي شويي را پيدا كنيد، تا فرش  فرسوده نشود.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/2/9 ساعت: ۰۸ توسط:best-carpet :

فرش پلي استر كاشان

 

فرش هاي ماشيني موجود در بازار فرش ماشيني ، جنس هاي متنوعي دارند كه هر كدام از آن ها داراي مزايا و معايبي هستند . با داشتن شناخت كافي در مورد جنس نخ و الياف به كار رفته در فر ش ها مي توانيد مناسب ترين فرش را براي محيط منزل خود انتخاب كنيد. جنس فرش ماشيني تاثير مستقيم بر روي سللامتي افراد خانواده دارد .  در اين مقاله مي خواهيم در مورد فرش پلي استر مطالبي را با شما در ميان بگذاريم.

مزاياي خريد فرش ماشيني پلي استر كاشان :

شايد مهمترين مزيت خريد فرش هاي ماشيني پلي استر اين (خصوصا براي طبيعت دوستان) اين موضوع است كه پلي استر پر كاربردترين و مهمترين ليف در بين تمام الياف طبيعي و مصنوعي دنياست. تا جايي كه بيش از 50% توليد الياف در دنيا را به خود اختصاص داده است. در برخي از منابع پلي استر را با نام اختصاصي PES نيز نمايش مي دهند. از الياف پلي استر در صنايع بسيار متنوعي (از پوشاك و فرش گرفته تا خودرو و…) استفاده مي شود.

البته اين نوع فرش ها يك مزيت ويژه ديگر نيز دارند كه باعث مي شود خانواده هايي كه فرزند كوچك دارند در هنگام خريد فرش ماشيني اين نوع فرش را مورد توجه داشته باشند و آن مزيت ويژه اين است كه فرش هاي پلي استر، جزو فرش هاي بدون پرز و ضد حساسيت محسوب مي شوند. به همين دليل به ويژه براي اتاق كودك و يا براي افرادي كه به پرز فرشهاي اكريليك حساسيت دارند استفاده از فرش هاي پلي استر پيشنهاد مي شود.

اين نوع نخ در بين ساير الياف مورد استفاده در صنعت فرش ماشيني از چگالي متوسطي برخوردار است. چگالي پلي استر تقريبا برابر چگالي پشم طبيعي است. پلي استر از الياف پنبه و ويسكوز سبك تر و از الياف اكريليك و پلي پروپيلن سنگين تر است.

از نظر استحكام، پلي استر جزو الياف نسبتا محكم به شمار مي رود. جذب رطوبت پلي استر به 1% هم نمي رسد و مي توان گفت كه تقريبا جذب آب اين نوع نخ صفر است.

فرش هاي پلي استر از لحاظ مقاومت در برابر حرارت چندان ضعيف نيست، چون دماي ذوب الياف پلي استر بين 250 تا 260 درجه است، البته اين ميزان مقاومت حرارتي براي اينكه فرش شما با قرار گرفتن كتري يا قابلمه داغ آسيب نبيند مناسب است، اما اگر اتوي داغ روي فرش قرار بگيرد فرش دچار سوختگي مي شود.

الياف پلي استر به خوبي در طبيعت تجزيه مي شوند و هيچگونه آسيبي براي محيط زيست ايجاد نمي كنند.

جالب است بدانيد كه در صنعت فرش ماشيني جهان (بالاخص در كشورهاي جهان اول) استفاده از نخ پلي استر (برخلاف نخ آكريليك) در تمامي اجزاي فرش به ويژه نخ خاب، امري متداول است.

اما فرش هاي پلي استر با تمام مزايايي كه در بالا به آن اشاره شد معايبي هم دارند كه در زير به آن اشاره مي كنيم:

معايب خريد فرش هاي پلي استر كاشان:

قبل از خريد فرش هاي ماشيني پلي استر كاشان لازم است بدانيد كه اين جنس از فرش، عايق حرارتي چندان مناسبي نيستند و در برابر نور مستقيم خورشيد نيز مقاومت كمي دارند اما از الياف پلي پروپيلن مقاومترند.

عدم بازگشت پذيري فرش هاي پلي استر، يكي ديگر از خصوصياتي است كه قبل از خريد اين جنس از فرش ماشيني بايد به فكر كنيد! زيرا بازگشت پذيري فرش هاي پلي استر (خصوصا اگر به علت فشار ناشي از اعمال بار و به مدت طولاني باشد) ضعيف است. پس اگر دكوراسيون منزل خود را به صورت مداوم عوض مي كنيد، نبايد اجسام سنگين مانند مبل و ميز را روي اين نوع فرش قرار دهيد.

اين مساله را نيز در نظر بگيريد كه فرش هاي پلي استر به مرور زمان و پس از چند سال پا خوري، نرمي و لطافت اوليه خود را از دست مي دهد. البته گاهي براي كاهش ضعف بازگشت پذيري، ميزان ارتفاع خاب اين نوع فرش ها را كاهش مي دهند تا ضعف برگشت پذيري پلي استر، كمتر خودنمايي كند.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1398/12/27 ساعت: ۰۹ توسط:best-carpet :

فرش اكريليك كاشان

بيش از 70 درصد از فرش هاي توليدي كاشان ، از جنس آكريليك مي باشند.  فرش آكريليك مشتريان زيادي دارد . اين فرش ماشيني نيز مزا يا و معايب خاص خود را دارد . آكريليك از الياف مصنوعي است . ولي با اين وجود مزاياي زيادي دارد . 

مزاياي خريد فرش ماشيني اكريليك كاشان

اكريليك جزو الياف مصنوعي است و از نظر بازگشت پذيري هيچ يك از انواع ديگر الياف (چه طبيعي و چه مصنوعي) به پاي فرش اكريليك نمي رسد! پس اگر در چيدمان دكوراسيون شما اجسام سنگيني مانند ميز و مبل و كمد و … روي فرش قرار مي گيرد و يا فرش در محلي با رفت و آمد زياد قرار دارد، اين جنس از فرش تا ساليان طولاني همچنان نرمي و لطافت خود را حفظ مي كند و با تغيير دكوراسيون جاي پايه مبل و ميز روي فرش شما به جا نخواهد ماند.

بعلاوه، اين نوع فرش عايق حرارتي خوبي است و به همين دليل جايگزين بسيار خوبي براي فرشهاي پشمي است. تا جايي كه به اين اكريليك پشم مصنوعي هم گفته مي شود.

اين دو ويژگي اكريليك (بازگشت پذيري بالا و عايق حراتي خوب) در بين تمامي الياف منحصر به فرد است و تقريبا هيچ يك از الياف طبيعي يا مصنوعي اين دو ويژگي را به صورت همزمان ندارد!

استحكام اين نوع نخ در حد متوسط و وزن آن از تمامي الياف ديگر (به جز پلي پروپيلن) سبكتر است. 

جذب رطوبت اين نخ بسيار كم و در حدود 1% است. پس خيلي نگران خيس شدن فرش خود نباشيد چون به اين جنس از فرش به راحتي خشك مي شود.

اين جنس از نخ  نقطه ذوب ندارد و مقاومت آن در  مقابل حرارت بالاست، پس اگر شما يك شي داغ مانند اتو يا كتري را روي اين فرش قرار دهيد فرش شما هيچ آسيبي نمي بيند!

مقاومت اين نوع نخ در برابر اشعه UV نور خورشيد بالاست، پس اگر فرش شما در معرض تابش مستقيم نور خورشيد است با انتخاب اين جنس از فرش خيالتان از رنگ پريدگي و آسيب ديدن فرشتان راحت خواهد بود.

معايب خريد فرش هاي اكريليك كاشان

پرز دهي نخ خاب فرش به عنوان يك نكته و امتياز منفي براي اين فرش به شمار مي رود چرا كه اين پرزها مي تواند براي ريه افراد به ويژه سالمندان و كودكان مضر و داراي عوارض باشد. پس به استفاده از فرش اكريليك را براي اتاق كودك پيشنهاد نمي شود.

البته فرش هاي از جنس اكريليك هيت ست شده پرز دهي بسيار كمتري دارند، اما حتي با اين روش هم فرشي كاملا بدون پرز نخواهيم داشت.

يكي ديگر از معايب فرش هاي اكريليك، عدم تجزيه پذيري اين نوع از الياف است كه باعث آسيب به محيط زيست مي شود.

شايد جالب باشد بدانيد كه فرش هاي اكريليك در ايران، تركيه، مصر و عربستان پر طرفدار است اما در بسياري از كشورهاي اروپايي و آمريكايي به دليل مسائل بهداشتي و زيست محيطي كه در بالا به آن اشاره شد استفاده از نخ آكريليك در خاب فرش مرسوم نبوده و حتي ممنوع شده است.

به طور كلي نخ آكريليك نسبت به ساير الياف متداول گرانتر بوده و به تبع آن، فرش هاي اكريليك نيز جزو گرانترين نوع فرش در صنعت فرش ماشيني ايران مي باشد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1398/11/15 ساعت: ۰۹ توسط:best-carpet :

شانه فرش ماشيني

شانه فرش چيست؟

شانه فرش يكي از رايج ترين و پركاربردترين اصطلاحات در حوزه فرش ماشيني است كه معمولا به عنوان اصلي ترين ويژگي تعيين قيمت فرش ماشيني در ميان مردم و فروشندگان به كار مي رود. در حقيقت اين اصطلاح معادل اصطلاح ” رجشمار ” و يا ” خانه شمار ” است كه در ميان بافندگان، فروشندگان و خريداران فرش دستباف رايج است. اما آنچه مردم معمولا از آن اطلاع ندارند و برخي فروشندگان و توليدكنندگان از آن سوء استفاده مي كنند اين نكته است كه:

اگر چه شانه فرش يكي از عوامل است كه تاثير مستقيم در تعيين قيمت انواع فرش ماشيني دارد، اما مسلما تنها عامل نيست عوامل بسيار ديگري همچون تراكم فرش ماشيني، جنس نخ خاب فرش، جنس نخ تار فرش و جنس نخ پود فرش و عوامل ديگر كه در جاي ديگر به توضيح آنها خواهيم پرداخت در تعيين قيمت فرش ماشيني تاثير دارند. اهميت و جذابيت اين نكته وقتي بيشتر مي شود كه شما بفهميد ممكن است يك فرش 500 شانه نسبت به فرش 700 شانه كيفيت و ارزش و در نتيجه قيمت بيشتري داشته باشد. بله! درست متوجه شده ايد. اگر 10 عامل را در تعيين قيمت فرش موثر بدانيم و شانه فرش يكي از عوامل موثر در تعيين قيمت فرش باشد، مسلما ممكن است يك فرش 500 شانه در 9 فاكتور ديگر كه در تعيين قيمت فرش موثرند، نسبت به يك فرش 700 شانه بهتر و در نتيجه قيمت آن فرش 500 شانه نيز بيشتر باشد.

تعريف شانه فرش ماشيني

در تعريف تخصصي كه در كتابهاي رسمي و آموزشي فرش ماشيني آمده است از شانه فرش به عنوان ” تراكم عرضي ” فرش ماشيني ياد شده است. در توضيح اين اصطلاح تخصصي براي روشن شدن و ساده شدن مطلب بايد بگوييم كه به تعداد نخهاي خاب و يا همان گره هاي موجود در يك متر عرض فرش ماشيني، شانه فرش گفته مي شود. اينكه به تراكم عرضي فرش، شانه اطلاق مي شود به اين دليل است كه در فرش ماشيني براي اعلام تراكم عرضي، تعداد دنده هاي شانه را در يك متر عرض فرش اعلام مي كنند. (ما در اينجا به دليل اينكه وارد بحث تخصصي نشويم بيش از اين توضيح نمي دهيم. براي مطالعه بيشتر مراجعه كنيد به كتاب “فرش ماشيني” تاليف “دكتر منصور دياري بيدگلي” صفحه 80)

چگونه شانه فرش ماشيني را تشخيص دهيم؟

براي تشخيص شانه فرش ماشيني ما ساده ترين روش را براي شما در اينجا توضيح مي هيم تا به راحتي بتوانيد هميشه و هرجا هر فرشي را مي بينيد در عرض كمتر از 1دقيقه شانه آن را تشخيص دهيد. براي انجام اين كار كافي است شما يك خط كش يا متر داشته باشيد كه بتوانيد نهايتا تا 10 سانتي متر را با آن مشخص كنيد. وقتي مي گوييم يك فرش 1000 شانه است يعني در يك متر عرض فرش 1000 گره وجود دارد. پس با يك محاسبه رياضي ساده مي توانيم نتيجه بگيريم كه در 10 سانتيمتر عرض فرش بايد 100 گره و در 5 سانتي متر عرض فرش 50 گره و در 2.5 سانتي متر عرض فرش بايد 25 گره وجود داشته باشد. پس شما به راحتي مي توانيد با يك خط كش و يا يك متر 10 يا 5 سانتي متر پشت فرش را در عرض اندازه بگيريد و شانه فرش را به دست آوريد.

با توجه به اين مطلب مي توانيم به راحتي دريابيم كه در يك متر عرض فرش 440 شانه تنها 440 گره، در يك متر فرش 500 شانه تنها 500 گره ، در يك متر عرض فرش 1200 شانه 1200 گره و در يك متر فرش 1500 شانه نيز 1500 گره وجود دارد. بنابراين براي محاسبه تعداد گره هاي هر يك از اين فرش ها در 10 سانتي متر، عدد شانه را تقسيم بر 10 نموده و براي محاسبه تعداد گره هاي موجود در 5 سانتي متر عرض فرش، تعداد شانه را تقسيم بر 20 ميكنيم تا به درستي يا نادرستي شانه درج شده روي فرش پي ببريم.

اما يك نكته! اگر دقت كرده باشيد در موارد بالا من نامي از فرش 700 شانه نياوردم. علت آن اين است فرش 700 شانه از ابتداي ورودش به بازار فرش ماشيني دچار تغيير و تحولاتي بوده و به اصطلاح ارتقا يافته است. بنابراين بدون اينكه بخواهيم در اينجا توضيحات گنگ به شما بدهيم به شما عرض مي كنيم كه براي فرش هاي 700 شانه اي كه با تراكم 2550 به فروش مي رسند، بايد توجه داشته باشيد كه در حقيقت شانه اين گونه فرش ها 850 است. به عبارت ديگر در يك متر عرض فرش 700 شانه تراكم 2550 واقعي بايد 850 گره وجود داشته باشد و در 10 سانتي متر آن 85 گره. علت اين امر را در مقاله مربوط به ” تراكم فرش ماشيني ” به صورت مفصل و روشن توضيح خواهيم داد.

توجه داشته باشيد كه هيچگاه براي محاسبه تعداد گره ها و شانه فرش زير 2.5 سانت را در نظر نگيريد اما پيشنهاد ما اين است كه حداقل 5 سانتي متر را شمارش كنيد. اين امر به دليل اين است كه ممكن است به دليل خطاي چشم يك گره شمارش نشود. اگر شما مثلا 1 سانتي متر فرش 1000 شانه را شمارش كنيد و يك گره از چشم شما پنهان بماند، با خطاي 10 درصدي مواجه مي شويد در حاليكه اگر در 5 سانتي متر شمارش كنيد مقدار درصد خطا و احتمال آن كاهش مي يابد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1398/10/17 ساعت: ۰۹ توسط:best-carpet :

فرش كودك

فرش كودك يكي از كالاهايي است كه خريدار آن متفاوت از استفاده كننده از آن است. بنابراين شما نياز داريد با ويژگي هاي يك فرش كودك خوب آشنا شويد تا بتوانيد فرش مورد علاقه فرزندتان را خريداري كنيد. قبل از خريد فرش براي اتاق كودك بايد نكاتي را در نظر بگيريد كه در اين مقاله به آنها اشاره كرده ايم. مطالب زير رار بخوانيد تا بدانيد چه فرشي مناسب اتاق فرزند شماست.

 چرا بايد فرش كودك بخريم؟


دليل اول همانطور كه احتمالا خيلي از شما حدس زده ايد، طرح هاي شاد و رنگارنگ فرش هاي عروسكي است. يك دليل روشن و واضح وجود دارد كه چرا هر چيزي كه به كودكان مربوط مي شود، سرشار از رنگ است. كودكان با رنگ ها ارتباط زيادي برقرار مي كنند و از رنگ هاي روشن مثل زرد و قرمز بيشتر خوششان مي آيد. فرش هاي عروسكي نسبت به فرش هاي سنتي داراي نواحي بزرگ و اغلب ساده با تضاد رنگ زياد هستند و به اين دليل كودكان را بيشتر به خود جذب مي كنند. 

هماهنگي فرش با ديگر عناصر اتاق كودك


از آنجايي كه تمام وسايل اتاق كودك شما ، از اسباب بازي و وسايل كمد او تا لباس ها و رختخواب همه وهمه رنگارنگ و سرشار از طرح هاي شاد و كودكانه هستند. بنابراين يك فرش عروسكي با طرح و رنگ شاد و زيبا نسبت به يك فرش سنتي هماهنگي بيشتري با اتاق كودك شما خواهد داشت. 

فرش كودك ورود به دنياي تخيلات زيباي كودكانه


قسمت زيادي از تفكرات و خيال پردازي خاي كودك شما به انيميشن هايي كه مي بيند بر ميگردد و كودك حتي با آنها همزاد پنداري مي كند. به ياد مي آورم يك روز در نمايشگاه فرش قالي كاشان، يك آقا پسر 10 يا 11 ساله با پدرش براي خريد فرش آمده بود. وقتي فرش عروسكي آينده اتاقش را با قهرمان مورد علاقه اش ديد، در آغوش پدرش پريد و با شادي فراواني فرياد زد: “خيلي قشنگه. بابا خيلي دوست دارم.” مطمئنا اين خاطره كه براي من تا اين اندازه به ياد ماندني است، براي آن پدر، به ياد ماندني تر و هيجان انگيز تر است.

ضد حساسيت بودن فرش هاي كودك

از زيبايي و هيجان انگيز بودن طرح ها و رنگ هاي فرش كودك كه بگذريم، مسئله ديگر، كيفيت فرش است. فرش كودك به طور خاص براي كودكان طراحي شده است، با همه حساسيت ها و ظرافت هاي كودكان. بنابراين دليل چهارم براي انتخاب فرش كودك كه دغدغه بسياري از والدين است، ضد حساسيت بودن فرش كودك است. در فرش هاي سنتي هم البته كه تلاش مي شود فرش ضدحساسيت باشد، اما اولويت اول در فرش هاي سنتي، ماندگاري فرش و ايستايي نخ خاب آن است.

هميشه به يادد داشته باشيد كه سلامتي فرند شما و سالم بودن فرش از طرح و رنگ فرش بسيار مهم تر است.

نرمي و راحتي فرش كودك


براي خريد افرش اتاق كودك ، نرمي و راحتي آن از درجه مهمي برخوردار است مخصوصا اگر كودك شما نوپا است و مرتبا زمين مي خورد. ارتفاع نخ خاب تاثير مستقيم در نرمي و راحتي فرش دارد كه در فرش هاي 700 شانه به دليل ارتفاع بيشتر نخ خاب نسبت به فرش 1200 شانه نرمي و لطلافت بيشتري دارند.

فرش كودك مقرون به صرفه و ارزان


به دليل شانه و تراكم پايين فرش كودوك ( موضوعي كه در مورد بالا اشاره كرديم ) فرش اتاق كودك از قيمت پايين تر و به صرفه تري برخوردار است. هم چنين به دليلي پرداخت هزينه كمتر براي فرش اتاق كودك ، از آزادي هاي كودك كه به خلاقيت آنها هم كمك مي كند ، به دليل آسيب پذيري فرش كمكتر جلوگير يخواهيد كرد. ر براي فرش اتاق كودك خود هزينه كمتري كرده باشيد، به قول معروف دست و دلتان هنگام بازي هاي كودكانه فرزندتان كمتر مي لرزد و به او آزادي عمل بيشتري مي دهيد.

بعد از خواندن مطالب بالا ، شما و فرزند دلبندتان را به بازديد از گالري فرش كودك قالي كاشان دعوت مي كنم تا با دنيايي از طرح و رنگ و جذابيت رو به رو شويد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1398/10/10 ساعت: ۰۹ توسط:best-carpet :

طرح فرش ماشيني

با ظهور فرش هاي ماشيني و پيشرفت تكنولوژي در دستگاه هاي توليد فرش ماشيني ، هر روز شاهد توليد فرش ماشيني در كيفيت هاي بالا و طرح و رنگ هاي متنوع تر هستيم. تنوع در طرح هاي فرش ماشيني به حدي زياد است كه شما هيچ گاه با رفتن به فروشگاه ها و نمايشگاه هاي فرش قادر به ديدن همه طرح هاي آن ها نخواهيد شد. هم چنين هركس با هر سليقه و حتي سليقه هاي بسيار خاص نيز خواهند توانست فرش متناسب با سليقه خود پيدا كنند. 

طرح  و رنگ در فرش هاي ماشيني 


طرح فرش ماشيني تنوع بسيار زيادي دارد . شما با يك گشت و گذار ساده در گالري فرش كاشان ، انواع طرح ها در همه سبك را مشاهده خواهيد كرد. از طرح هاي سنتي و ديرينه گرفته تا سبك هاي كلاسيك و مدرن !  طرح هاي فوق العاده در فرش هاي ماشيني قابل چشم پوشي نيستند. در فرش ماشيني از طرح خشتي كه از قديم رايج بوده و طرح شاه عباسي تا طرح هاي كلاسيك و متفاوت ديده مي شود. حتي طرح هاي ديرينه در تركيب با طرح هاي مدرن بسيار شگفت انگيز شده اند. رنگ بندي هاي چشم نواز با هارموني جذاب چشم هر بيننده اي را به خود خيره مي كند. در فرش هاي ماشيني براي كودكان نيز فرش هاي جالب و متنوع توليد مي شود كه علاوه بر آن الياف مرغوب آنها نيز از نظر دور نخواهد بود.

رنگ بندي در فرش ماشيني نيز مانند طراحي ، تنوع زيادي دارد و طيف بالايي از رنگ ها را در بر مي گيرد كه در گذشته در  فرش ها ديده نمي شدند. رنگ هايي خاص كه دست شما را در چيدن دكوراسيون منزل تان بسيار باز خواند گذاشت. ضمن اين كه جلوه هاي متفاوتي را در خانه خود مي توانيد به وجود بياوريد.

رنگ زمينه در فرش هاي ماشيني و تنوع در آن ها باعث شده تا فرش با زمينه چركتاب به وجود بيايند كه در عين روشن بودن رنگ زمينه لكه ها و كثيفي را نشان نمي دهند . چرا كه در گذشته مردم براي چركتاب بودن فرش خود تنها انتخابي كه داشتند فرش هاي زمينه تيره و نهايتا زمينه لاكي بودند.

 

برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1398/9/26 ساعت: ۱۰ توسط:best-carpet :

فرش 1200 شانه

چرا فرش 1200 شانه كاشان را خريداري كنم؟


فرش 1200 شانه كاشان يكي از محبوبترين دسته فرش هاي ماشيني كاشان است. محبوبيت اين فرش ها نزد خريداران به دليل ريزبافت بودن و زيبايي اين فرش ها است. خريداراني كه به دنبال تزيين فضاي خانه خود به كمك يكي از جديدترين تكنولوژي هاي بافت فرش ماشيني در دنيا هستند به سراغ فرش 1200 شانه كاشان مي روند. در اين مقاله با ما همراه باشيد تا درباره ويژگي هاي فرش 1200 شانه و اين كه آيا براي شما مناسب است يا خير، اطلاعات بيشتري به دست آوريد.

فرش 1200 شانه، ريزبافت و زيبا با تنوع طرح و رنگ


در بالا به اين نكته اشاره كرديم كه فرش 1200 شانه، يكي از محبوبترين دسته فرش هاي ماشيني از نظر ريزبافت بودن و زيبايي است. چون فرش 1500 شانه در ريزبافت بودن و زيبا بودن سرآمد بازار فرش است، شايد به نظر برسد كه اگر خريداري به دنبال يك فرش ريزبافت مي گردد، بايد به سراغ فرش 1500 شانه برود. اما لزوما اين طور نيست.

تنوعي كه در طرح و رنگ فرش 1200 شانه وجود دارد، در فرش 1500 شانه به چشم نمي خورد. اگر در گالري فرش هاي 1200 شانه مجموعه قالي كاشان چرخي بزنيد، با ما هم عقيده مي شويد كه فرش 1200 شانه تقريبا مي تواند هر سليقه اي را به سمت خود جذب كند.

فرش 1200 شانه، باكيفيت و ماندگار


از آن جايي كه فرش 1200 شانه از تراكم بالايي برخوردار است و خريداران خاص را به خود جلب مي كند، اين دسته از فرش هاي ماشيني با استفاده از مواد اوليه با كيفيت ممتاز بافت مي شوند. علاوه بر اين كه فرش 1200 شانه، تراكم 3600 دارد.

براي كسب اطلاعات بيشتر درباره اين كه شانه و تراكم چيست، چگونه شانه و تراكم واقعي فرش را تشخيص دهيم و نيز افزايش آگاهي درباره جنس هاي مختلف مواد اوليه، مقاله راهنماي خريد فرش ماشيني ما را مطالعه نماييد.

آنچه در مورد فرش 1200 شانه بايد بدانيد

فرش هاي 1200 شانه و 1500 شانه فرش هاي ريزبافت موجود در بازار هستند. اما فرش هاي 1200 شانه قميتي در حدود نصف قيمت فرش 1500 شانه دارند بنابراين اگرفرش ريزبافت با قيمت پايين تر مي هخواهيد  فرش 1200 شانه انتخاب مناسبي براي شماست. 

تنوع طرح و رنگ در فرش هاي 1200 شانه بسيار بالا است به طوري كه زيبايي اين فرش ها به حدي است كه ممكن است باعث شود ديگر فرش ها چندان در نظر شما زيبا نباشند (كه البته اين چنين نيست) و شما را در انتخاب فرش مورد نظرتان دچار سردرگمي و ترديد كند. 

ارتفاع نخ خاب در فرش ها ي ماشيني با بالا رفتن شانه فرش كوتاه تر مي شود. پس اگر به سبك زندگي سنتي علاقه مند هستيد و روي فرش مي نشينيد و مي خوابيد پيشنهاد ميكينم از گالري فرش 700 شانه و فرش 1000 شانه فرش كاشان نيز ديدن كنيد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1398/9/12 ساعت: ۰۹ توسط:best-carpet :